Lång helg..

Dags att summera helgen.. Började med en lång resa ner till Tidaholm 115mil blev det ner då jag tog en omväg via Stockholm, hämtade där upp ett par finhjul. Tyvärr så kan jag dock inte använda framhjulet än då det är byggt med 15mm axel och min gaffel för den standarden inte har kommit än. Men bakhjulet fick gå varmt under helgen:-)

Kom fram till Tidaholm vid 18.30 och checkade då in på hotellet, sen var det ut å rulla av sig resan lite. Var riktigt seg efter resan.. Sen var det mat och Tv som gällde resten av kvällen:-)
Åkte ut i god tid till Hjo då jag ville provköra banan, det var en stenig historia... Men den var riktigt rolig trotts det med härliga backar.
När startskottet gick fick jag en bra start för att vara mig, men då fick Tomas C en skitstart så jag for in i hans bakhjul och fick sätta ner båda fötterna. Vips så var man sist, tog några placeringar innan det bar iväg in i skogen. Körde lite defensivt då jag hadde respekt för längden på tävlingen, kännde på varv 4 att det nog skulle gå bra att öka lite så det började jag göra. Men på varv 5 händer det som inte får hända, i en av kurvorna viker sig mitt framhjul (Aluhjul..). Får mig en tur över styret och slår naturligtvis i mitt redan skadade revben. Får ta mig en promenad till målområdet för att bryta, skittrist då känslan var positiv!!

På kvällen är jag till 90% säker att det inte kommer bli någon start på Söndagen, har riktigt jäkla ont i revbenet!! Kan knappt stå upprätt, inte ta djupa andetag och kan knappt ligga ner heller.. Får en natt med halvkass sömn. När jag vaknar på morgonen så känns det lite bättre och jag bestämmer mig för att prova, har ju åkt ner för att cykla inte bryta båda loppen!

Banan i Tidaholm är lite snällare vilket är riktigt tur..  Får låna ett framhjul av Fredrik L från Kolmården MTB, TACK för det!! Starten går och jag är passiv som vanligt, men det gör också väldigt ont när jag ska dra igång.. Hittar ett tempo som funkar och plockar placeringar genom hela loppet, är sen ofin nog att spurta ifrån Fredrik i målbacken. Så där får man nog inte låna fler hjul;-)
Kom in på en 16e plats, vilket i sig kanske inte är så mkt att skryta med. Men jag är själv grymmt nöjd med att jag inte vek ner mig utan kämpade mig till ett resultat:-)
Fotograf: Gunnar "blixten" Töjren
Sen var det bara att sätta sig i bilen och åka hem, resan flöt på bra till dom sista 15milen då vägen var blöt och det var -4 grader ute, blev till at köra försiktigt med sommarhjulen då..
Här hemma har jag nu upptäckt att det är mer snö nu än när jag åkte...

Kommentarer

stefan sa…
Bra att du kämpade dig imål o fick ett resultat med tanke på den långa resan. Det såg rätt stabilt ut även om det kanske inte kändes så. :)
Samuel sa…
Alltid skönt att ta sig i mål:-) Hadde inte varit bra för psyket att bryta båda loppen..

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack