Trasig

Jaha skulle ju bli positiv nu... Men det går ju inte!!
Var ute igår och körde i skogen, försökte köra fort men energisnålt. Dvs hålla farten där det inte kostar så mkt, och att få med fart genom kurvor. Började hitta flytet efter ett tag, vilket gjorde att jag blev lite för djärv i en stenig skråkurva. Framhjulet försvann och jag drog i backen, inte så farligt men slog i lite olyckligt.. Revbenen fick ta imot stenarna, vilket sällan är bra.
När jag tagit mig upp och cyklat hem, började jag känna efter lite. Kan konstatera att ett revben är spräckt:-(
Att tävla med trasiga revben har jag gjort förut och det går, är ju bara smärta. Men något Vasalopp blir det inte, vill inte riskera att gå omkull igen och ta bort möjligheten till Masters VM.
Kommer nog få köra i Lillehammer med smärta, men då är det bara att gå all-in ändå. Och med en massa tejp mm kan man stabilisera upp det ganska bra.. Men någon toppform kan jag nu glömma helt.
Jaja kommer väl med nån statusuppdatering innan VM om läget blir bättre eller sämre.
Bilden från igår, idag är det mer blått och utspritt..

Kommentarer

Jocke sa…
Så surt och tråkigt. Krya på dig

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack