Vintercykling

På Instagram håller jag på att lägga upp lite bilder med tips för vintercyklisten, kan väl skriva lite här med.

1. Använd olja/wax till kedjan som är gjord flr minusgrader, jag använder Squirt low temp. Finns säkert andra också..

2. På händerna är det tunna innerhandskar och sen bygger man på med fler beroende på kylan, ner till -15 kör jag med innerhandskar och ett par Lobsterhandskar på. Funkar kanon!

3. Riktiga vintertights för cykling, kör med bara ett par vanliga cykeltights under ner till -15. Sen tar jag ett par baggyshorts utanpå och ett par benvärmare under när det är kallare, då slipper man frysa.

4. Buffar är skitbra, både på huvet under hjälmen. Sen en runt halsen som man kan dra upp för mun och näsa, då funkar den också som en värmeväxlare!

5. Skoöverdrag och vinterskor är ett måste, fötterna är det jag fryser mest om men med riktiga saker så funkar det bra.

6. Överkroppen är lättast att klä sig på, bara en massa lager med underställ och vinterjacka för cykling, tre lager räcker genom hela vintern.

7. Inse att det är kallt!! Vintercykling innebär att man kommer frysa, bara att vänja sig liksom :-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift