SM och SM..

Haft semester och hunnit köra 2 SM sen senast, sista semesterdagen idag...

Men till det bloggen handlar om cykel, körde ju mitt först xco SM på många år för några veckor sen. Fick där så bra utdelning som jag kunde få, blev 2a i H30 efter Anders Ljungberg. Han var alldeles för bra för mig och jag hade inte en chans, så var väldigt nöjd med silver där i Östersund. Efter det har det varit semester med bad och mkt skoj med familjen ☺️

Sen igår var deg långlopp SM i Motala, körde även här i H30. Skulle gärna sett att vi hade egen start, men att starta med elitfältet passar mig rätt bra också.
Men efter ca 10km gör jag ett misstag i en brant vänstersväng på grusvägen, klungan är stor och jag ligger till höger in i kurvan.. Så hamnar i lösgruset och drar i backen, upp och kolla att allt är helt blöder både här och där men upp på cykeln och jaga. Maxar på rätt hårt i 4-5min, och kör ikapp klungan strax innan vi ska in på första stigen, där blir det som vanligt när klungan är stor.. Ett gäng kastar sig in som värsta kamikazepiloterna, vilket gör att det blir en hög med cyklister liggandes framför mig.. Så får hoppa av och springa en bit, sen upp på hojen och då är det stor lucka fram i en. Har inte hunnit återhämta mig efter förra maxningen, så är helt rökt och får sen dom glida iväg. Har jäkligt ont i handen son tog en ordentlig smäll, så kan inte hålla i styret med höger hand som jag vill.. Planerar att bryta vid varvningen då jag är väldigt uppgiven!! Men rullar ändå vidare och jagar på så gott jag kan och resten av loppet, kommer in som 2a igen och är faktiskt riktigt missnöjd med detta.. Inte själva andraplatsen utan för att jag är ett klantarsle som inte ger mig själv chansen att tävla om guldet på riktigt, nu ska jag läka och hoppas att jag kan vara med på Vasan. Efter det avslutar jag säsongen och tar ett break från cykel några veckor, blir till att fundera på nästa säsong och vad jag egentligen ska göra..
Just nu är man då inte superpeppad!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack