Vasahelg och framtiden..

Så då har jag gjort min första cykelvasa, om det blev den sista? Nä det tror jag inte, men mer om det sen.

Var en rolig och väldigt intensiv helg, började med att leverera en cykel till en kund och hjälpa till med lite inställningar. Även lånat ut en cykel till Lina Korsgren som vann skidvasan 2018, så fick träffa några fantastiskt duktiga vinteridrotttare. Härligt att dom gillar cykel som komplement till sin huvudidrott och att dom vände sig till mig för hjälp med cyklar 😀

Mitt lopp då.. Om jag med ett ord skulle beskriva det så vore det Hysteriskt.. Allt från att man står och köar från halv 6 för att komma in i startfållan 6.45. Sen är loppet så grymt snabbt, har aldrig varit med om nått liknande. Går inte slappna av i 1sek för då kan man kvadda, tappa 30placeringar eller nått liknande. 38klingan hade jag gärna bytt ut mot något större, den funkade men hade inte mått dåligt av 42.
Hade innan loppet en plan om att dra iväg lite i början och ev ta första spurtpriset, exakt det gjorde jag också😀 Fick med mig Jonathan Steen på hjul också, han kände dock att han inte ville dra nått. Men sa att han inte skulle spurta om spurtpriset, det höll han som den gentleman han är. Dessa första 20 min kostade rätt mkt för mig, hade ett snitt på 418w... Med ovalt drev på stages, så ca 5% för mkt visar den. Men ändå rätt hård början på ett nästan 3h långt lopp, så la mig sen i klungan och försökte vila. Men det fick man ju inte göra då jag är för feg, måste tuffa till mig och ta mer plats för att fixa dessa lopp. Nu la jag mig längst bak i 60manna klungan, detta innebar en grym gummibandseffekt. Ficka maxa en massa gånger för att inte tappa efter kurvor mm, flera gånger upp över 1100w. Detta tog ut sin rätt och när farten ökade i en backe efter drygt 60km orkade jag inte gå om några cyklister och täppa luckan, chansade på att det skulle gå ihop utför sen. Men det gjorde det inte, och våran grupp kom aldrig i kapp. Försökte hjälpa till att dra så mkt det gick, men var svårt att få till det och jag var lite ivrig ibland.. Men lär mig än trotts att jag snart är 40 och det är ju skoj.
Rullade över mållinjen som 36a på 2.46min, vilket jag får vara nöjd med. Kör jag nästa år ska jag nog försöka köra smart för en så bra placering som möjligt, men då kanske man missar topp 100 istället.. 🙈

Fick i alla fall gå upp på scenen vid prisutdelningen och ta emot spurtpriset, prata med Vacchi var ju trevligt!!

På söndagen var jag service personal till Christoffer, regnade och var kallt men ändå grymt skoj. Kanske finns hopp om att jag blir en sån där cykelpappa 😀

Framtiden då??
Just nu vet jag inte faktiskt, jag ska ta några veckoich tänka över det. Men ska jag satsa på lika hårt som tidigare behöver jag nån ny utmaning, så är väl den jag ska leta efter nu. Men utmaning kan också bli att hjälpa andra cykla snabbt, och själv bara njuta av cyklingen.
Får se vad jag känner efter några veckor, men vet att suget brukar komma tillbaka 😀

Kommentarer

Unknown sa…
Tack för inlägget om ditt CVlopp!

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift