Kanonhelg!

Då var man hemma igen efter en mkt lyckad helg nere i södern.. Började med att åka ner på fredagen, dryga 78 mil ut till Gunnar T. Snacka om att han bor ute i en idyll!! Blev mottagen med scones och kaffe:-) Sen var det ut å rulla ur benen lite på hans banor i skogen lite, testade att köra helstelt. Men då kännde jag mig också helstel, så jag tog snabbt beslutet att köra heldämpat på båda tävlingarna. Sen var det mat, meck och slapp resten av kvällen.
På lördagen åkte jag in själv då Gunnar skulle tävla först på eftermiddagen, kännde mig laddad men väldigt osäker på formen. När starten gick så var det bara att börja gasa, kunnde gå med i starttempot ganska lätt. Sen försökte jag bara hålla ett högt och jämnt tempo och det funkade ju skitbra:-) Vinst i första tävlingen är ju skönt!!
Sen blev det till att se på när eliten och H-40 körde sprint i solskenet, skönt och spännande. Min värd Gunnar körde in på en mkt fin 2:a plats. Blev en lång dag ute och fick en lite jobbig huvudvärk under kvällen, men den botade jag med godis!
Söndagens tävling skulle starta först kl 14 så det blev en lugn och härlig förmiddag ute i Lönsvik. Var nu väldigt osäker på hur kroppen skulle svara och kännde mig lite seg, men hoppades på att den skulle vakna till. Fick starta i fålla 2 bakom veteranerna?? men det gick bra att komma förbi dom i startbacken. Körde lite avvaktande dom 2 första varven, men ut på tredje varvet var jag helt plötsligt först i klungan.. Tänkte då att jag skulle köra lite halvhårt och efter ett stund var det bara jag och Fredrik kvar i täten. Fortsatte att hålla ett jämnt tempo och kännde mig bättre och bättre i kroppen. Men jag måste verkligen jobba på min utförskörning!!! När vi kom in i målbacken så tryckte jag på och fick en härlig luck och kunnde rulla in i mål som vinnare för andra gången denna helg, maximal utdelning:-)
Sen blev det vinnarmiddag på Macdonalds innan det var dax att köra hem dom där 80 milen.. Men dom gick ovanligt lätt den här gången.
Ett stort tack till Gunnar, Irma och Iza för att ni tog hand om mig!! Bättre boende kan man inte ha:-)

Kommentarer

Unknown sa…
Kan tänka mig att milen i bilen på väg hem kändes som en ren njutning!
Samuel sa…
Så mkt man kan njuta i en gammal Citroeng...
Bra utdelnig för dig i helgen. Nu är det bara att jobba på hur du ska ta dig till hjo och tidaholm om 2 veckor!!! De racen får du bara inte missa nu när du är i topp i h-30. Det var skoj att ha dig som gäst hos oss!! Synd vi inte hann köra något fint mtbdistans påass runt rådmansö!!! Vi får ta det nästa gång!!! ses och hörs /GT
Tom sa…
Kul, grattis!

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack