Full fart

Avslutade veckan med ett utepass:-) Eftersom att dom flesta av mina konkurrenter tävlade under lördagen och jag satt å åt godis hela dagen, så kännde jag att det var på sin plats med en TT för mig själv. Blev väl mer tempoträning då skogskörning inte är att tänka på.. tog crossen och dunkade ut på asfalten. Körde en runda på 4mil med några km blöt grusväg, snittade 36km/h vilket jag är nöjd med då grusvägarna drog ner farten ordentligt. Medelpulsen hamnade på 176 vilket motsvarar 92-93% av max, så jag fick ta i bra:-)
Det positiva var att jag inte kroknade nått under rundan trotts att jag försökte dra på mig mjölksyra i backarna, så återhämntningen börjar bli bättre.. Sen behöver jag lite toppfart på det här så blir det nog bra till sommaren och hösten:-)

Körde veckan pass som planerat och kan summera in 7.5tim den här veckan, inte så mkt att skryta med direkt. Men då det funnits ett viss mått av illamående efter varje pass så tror jag det räckte för mig, kan ju inte köra 15tim stenhårt varje vecka.. Har under vintern legat på en veckodos kring 12tim men har nu under vår/sommar tänkt dra ner timmarna något, för att kunna ha mer pangpang..
Rätt eller fel?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack