Varför inte heldämpad??

Har fått den frågan flera gånger under hösten och vintern, så tänkte svara lite här.
Det började egentligen redan förra våren, fick för mig att köra på en Habit på långloppen. En Habit är ju en all Mountain hoj, men trodde det skulle funka. Det funkade inte alls för mig!! Fick slita som ett djur men gick ändå långsamt, så kom fram till att jag behöver en aggressivare cykel. Sen har jag gjort alla min bästa lopp på en HT, men visste inte riktigt om jag ville tillbaka på en sån.
När det sen blev klart att jag skulle köra med Bmc blev valet lite lättare, behöver ju inte gå hela vägen till HT då för dom har ju en softtail som jag var mkt nyfiken på!
När dessutom fokus för mig ligger på långloppen så ville jag testa den, skulle jag kört Xco så hade nog en fourstroke varit mitt val. Men nu är det långlopp och dom flesta av dom är tekniskt väldigt lätta, och jag vill ha en cykel som jag känner mig snabb på. Det gör jag på min Teamelite, och kommer sitta på en cykel som väger kring 8kg. Skön geometri och kanonkomponenter, så bara jag är i slag så kommer den hjälpa mig fram. Det viktigaste av allt ju också att jag tror på det, för psyket spelar ju in en del i detta :-D
Av det jag hittills kört på den är jag grymt nöjd, det är en racehoj ut i varje detalj! Det gillar jag..

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift