Drömhjulen

Igår kom mina drömhjul, Ceetec 27.2 Black edition.. ☺️
Körde ju Ceetec ifjol också och den var överlägset bästa hjulen jag kört, i år går jag upp i bredd och kör 27.2mm i innermått. Detta gör att jag går ner i däckbredd till 2.1", kommer ändå räcka till gott och väl i bredd.
Hjulen är grymt snygga och lätta, just över 1300g med den bredden är lätt. Sen vet jag hur stadiga dom är, vilket gör mig trygg. Kommer bli hur skoj som helst att köra dessa på både träning och race, för så ska hjul användas!!

Kommentarer

Anonym sa…
Hejsan! Söker en lättare sadelstolpe till min cykel. Det är en 30,6 mm (Specialized) och behöver 400 mm med 10mm setback. Pris och vikt på en sådan?
Samuel sa…
Ska kolla men ceetec har ingen 30.6mm utan bara 27.2,30.9 och 31.6mm diameter...
Anonym sa…
Hejsan igen!

30,9 mm ska det vara och inget annat. Gärna med 10 mm setback och det ska passa en Tune-sadel (ovala rails). 400 mm längd. Kan även tänka mig Innolite om du har. Vikt och pris är intressant för en sådan är intressant!
Samuel sa…
Ok, är i stugan i helgen på lite semeser i helgen. Men kollar när jag har en stund över om den går får med setback.
Priset är 3000kr för ceetec men har just nu 20%.. Vikten kollar jag när jag kommer hem, men ca 135g

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack