Avundsjukan

Satt just och läste en tråd på Happy om lätta cyklar.. Helt plötsligt så börjar den handla om hur fult det är att ha dyra fina cyklar, för då måste man ju ha pengar. Vad fan är det för fel på folk som inte bara kan gratulera någon som säkert kämpat för att ha råd med den hojen. Har själv fått höra bittra kommentarer om mitt cykelstall, Bla var det en äldre herre på en tävling som sa nått istil med "här är det någon med för mkt pengar", sen gick han till sin bil för 600 000...
Min bil är väl värd 30 000 och jag har inte alls för mkt pengar!

Kommentarer

Jonas l sa…
Håller med. Att köpa det värsta bara för att man har råd eller spara och slita ihop för att få råd med det värsta och sen inte använda det är riktigt tråkigt. Annars är det bra ju mer pengar folk lägger på cyklar, få bort all billig skit.

Själv slet jag förra året för att få lättare cykel än dig men i år så ska jag låta dig vinna lätt. ;)
Samuel sa…
Tror jag ska köpa ett tredje par innolite hjul bara för att ha till att slå i huvet på den som påpekar nått sånt nästa gång!

Kommer bara köra FS iår så du kommer nog ha lättare hoj Jonas!
pointern sa…
Fint av dig att tro att bilen är värd 30":-)
Samuel sa…
Ja jag vet att jag tog i:-)

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack