Periodisering

Försöker vara klok och periodisera träningen lite, bla genom att köra block med tre veckor lite hårdare träning och en lugnare vecka. Detta gör jag nu under dom här tuffa vintermånaderna. Det jag konstigt nog upplever är att jag gör dom bästa träningspassen i slutet av treveckorsperioden.. Och under lugnaveckan blir jag bara mer och mer seg, men det är väl då kroppen suger upp all träning hoppas jag... Under dom här lugnare veckorna kör jag 4 cykelpass där inget av dom slutar med att jag ligger och piper på garagegolvet:-) Igår blev det en 30min lång tröskelintervall, var fulladdad med kolhydrater!! Känslan blev mkt bättre än onsdagens 30 minutare, watten ökade också något. Men det bästa var att man dom sista minutrarna kunde öka istället för att få kämpa för att hålla samma tryck.

Igår var det förövrigt -34 grader här, idag är det bara -30 nu på morgonen. Behöver jag säga att det är måttligt roligt!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift