Kasst Cx test

Blev ett pass på Cx hojen i morse, körde på med lite kurvor och igångdrag. Testade även hoppa av och på cykeln med lite fart, avhoppet funkar rätt bra då man ju har cykeln som stöd.. Springa uppför går också bra för även där kan jag ha cykeln som stöd, så lär inte slänga upp den på axeln i onödan.. ;-)
Det som gick mindre bra var att hoppa på cykeln, small till i höften/låret rätt bra.. Gör även lite ont nu efteråt, inget farligt men besvärande. Vill inte äventyra benet för framtiden, men vill ju även köra lite cross!! Skulle kunna hoppa på cykeln lite lugnare, men gillar inte att ge bort tid i onödan. Jävla titanspik!!

Annars kom jag bra överens med cykeln idag, fått till inställningarna perfekt nu och kunde mata på. Den är ju lätt och rapp vilket gör igångdragen snabbare, tycker även den tar upp vibrationer bra och känns bekväm. Skulle man satsa på cx så skulle jag köpa till ett par tubhjul, men nu får jag klara mig med kantråd.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack