Vilovecka

Blir nu en lugnare vecka, känner att det kommer rätt lämpligt.. Var riktigt dålig igår! Tanken var att vrida ur trasan och köra ett varv på långloppsbanan i full fart, det tar ca 75min en bra dag. Igår drog jag iväg i full fart, men efter 45sek gav jag upp. Fick mjölksyra på ett obehagligt sätt och huvet sa stopp, så snodde och rullade iväg mot slalombacken istället.
Körde upp två gånger där och utför DH slingorna nerför, jäkligt bra teknikträning. Testade en av dom nya slingorna, den var lite för brutal för en Xc hoj. Fick gå vissa bitar, men kollade linjer mm så ska gå cykla ner framöver. Andra svängen ner blev på en bana jag brukar köra, den är perfekt att träna brant utförskörning på. Mkt svängar, stenar mm :-)
Men kroppen kändes verkligen seg, och kom aldrig igång heller. Beror nog på att jag nu kört 5 v med 47 st cykelpass, vissa lite kortare än vanligt. Men ändå en riktigt tuff period, och kroppen har svarat bra under hela tiden. Blir starkare och starkare för varje vecka, nu hoppas jag ta ett lite större kliv efter en lugn vecka.

Nästa 5v period kommer mkt handla om att förbättra uthålligheten, muskeln i det skadade benet tar slut rätt snabbt. Men ända sättet att förbättra det är ju att träna upp det...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift