Dagen innan..

Idag är det Tommy som tävlar, hoppas verkligen att allt går bra för honom. Han är verkligen värd en bra placering! För min egen del är det dagen innan idag, alltså en viktig dag då det gäller att förbereda sig så bra som möjligt. Känner att jag gjort allt jag kan för att det ska gå bra, sen min senaste förkylning i början av Januari här jag inte hoppat över ett enda träningspass. Heller inte avbrutit nått, här väl modifierat några pass bara.. Så fysiskt sett är jag så bra som jag kan vara år 2013, nu gäller det bara att allt annat klaffar imorgon också.
Här min gameplan klar, kommer inte hoppa det stora hoppet då det inte känns tryggt. Får börja träna på lite mindre hopp där hemma först... så jag kommer ge  bort 40-50 sek per varv mot dom som hoppar. Vilket ju innebär att jag måste cykla grymt fort i övrigt:-) Banan kommer nog även vara väldigt sönderkörd och dammig, igår när jag rullade ett varv var den dammhal nått enormt. Idag och imorgon är det sammanlagt över 300 åkare som ska tävla innan det är dags för min start, så den lär ju inte blivit bättre.... Men ska ut å titta på den i eftermiddag så man ser hur stor skillnad det blir  i spåren.

Saknar min härliga familj där hemma!!

Kommentarer

Janne.J sa…
Tråkigt med det inträffade.Hoppas du är på banan om en inte allt för lång framtid.

MVHL
Anonym sa…
Jag lider med dig, Samuel ! Hade själv en liknande upplevelse i Kanada 2006 och var tvungen att flyga hem skadad. Sitta länge på ett plan skadad är hemskt.

Tack för några trevliga dagar tillsammans där nere.

Ha det bra så ses vi när du är frisk igen !

Benny

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack