När allt går i krach

Vet inte riktigt vart jag ska börja... Sydafrika var ett vackert land, men det gör ont i själen att se sån fattigdom och orättvisor... Det övriga svenskgänget gjorde kanonresultat med Tommys härliga guld som höjdpunkt!! Mitt eget VM blev ett totalt misslyckande, hade problem med banan där nere. Men innan loppet hade jag hittat mina linjer och kände mig relativt lugn, fick en ok start och gick in på första stigen som 6a. Uppför första backen avancerade jag upp till en andra plats, tyckte inte det gick så fort. Mitt inne i andra backen slutade benen funka.. Tappade några placeringar innan det började gå utför, återhämtningen var inte heller på topp kände jag här. Tog ett lugnt tempo uppför nästa backe och bara höll placeringen, sen i utförskörningen händer det som inte får hända!! Sätter framhjulet fel i en av stenkistorna och flyger över styret, landar hårt på stenarna och när jag lägger handen på axeln känner jag nyckelbenet som sticker upp åt fel håll:-( Trycker direkt tillbaka det och axeln som även gått ur led, sen går jag ner till sjukvårdarna. Får där hjälp och morfin innan jag skickas vidare i ambulans till sjukhus. Resten av kvällen spenderas på sjukhus och är inte så intressant.

Just nu känner jag mig väldigt tom, när något man tränat och förberett sig för under så lång tid går åt skogen blir man rätt besviken. Tur att man då har underbara barn och sambo som älskar mig trotts mina misslykanden:-) För i min värld är ju detta ett stort misslyckande men i den stora verkligheten är det ju bara en fis i rymden..

Nu blir det att vila en stund och låta kroppen läka ihop lite, under den tiden ska jag fundera över hur jag vill att framtiden ska bli... Har ett mkt intressant projekt på G som jag ska lägga ner lite tid på nu, detta gör att livet känns lite lättare.

Glad i hatten av morfin..
Skrapat underben

Skrapad underarm..


Kommentarer

Anonym sa…
Krya på dig och hoppas att läkningen går fort och smärtfritt ! /Jimmy E
Anonym sa…
Börja kör lvg. istället
Unknown sa…
Sautan! Hårding du är att trycka allt tillrätta då!

Lycka till med tillfrisknandet och projektet!
Johan sa…
Ajajaj! Inte roligt det där :( Vad trist att det slutade så snopet.

Vad är det för projekt du luskar på? Avslöva för bövelen! Hoppas att du inte tappar cykelsuget för att det här inträffade.

Vi hörs och ses!

JohanC
Samuel sa…
Jimmy skulle du kunna maila mig på sambra79@gmail.com, skulle ha frågat dig lite saker..

Lvg är ju livsfarligt..

Gör ju mer ont om man väntar att lägga det på plats;-)

Projektet ska jag snart avslöja:-)
Unknown sa…
Fy fan, hårding :D
Hoppas du läker ihop snabbt. Och lycka till :D
Shit så smal du är, inte konstigt du blir bräcklig ju. Krya på dig
Samuel sa…
Haha Stefan du låter ju som Mamma;-) Jobbar hårt just nu på att bli lite mjukare i kroppen så att fallen ska bli skönare, taxfree tobleronen får stå för kvällsfikat:-)
Jonas sa…
Huvva vad tråkigt. Har följt bloggen ett tag, imponerande hur du förberett dig. Får mig att fundera på hur det kan gå och det hade ju kunnat gå än värre. Krya på dig. Känner ej dig, hittade hit via happymtb. Själv cyklar man i långsamt promenadtempo.
stefan sa…
Krya på dig Samme, såg lite bilder från elitens träning därnere o även Absalon kraschar. Det är ju rätt svårt att få till teknikträning i sydafrikamiljö i norrland, så jag kan förstå den lilla "kulturkrocken" för din del.
:)
Du är ung än o kan lära :)
Samuel sa…
Ja men nu jävlar ska det nötas teknik, dom har byggt en DH bana här i Lycksele. Där kommer jag tillbringa tid när jag läkt ihop.. Har även börjat bygga ett sånt där skithopp där jag ska lära mig hoppa, kanske väntar tills snön kommit så man landar mjukt;-)Ska försöka visa att det går lära gamla hundar att sitta!! Men jag kommer aldrig tycka om xc banor med hopp för det!!
Så lät min mor också då jag gick ner ett par kilo till mallis resan ett år :)
Hopp, kul, tänk om det bara var hopp. Men 10år som motocross åkare i unga år gör nog sitt till rutinen i hopp. 1 meter bara kan det verkligen kallas hopp? Jämför det med att flyga 30m långt och 5 m upp, det kallar jag hopp ;-)
Samuel sa…
Ja den bakgrunden hade jag gärna haft:-)

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift