Långa lugnet

Kort sammanfattning, hade jävligt tur men är väldigt besviken samtidigt..
Lite längre sammanfattning:
Kom ner till Falun vid 16 tiden på fredagen, checkade in på scandic:-)
Så skulle man jämnt bo.. Tog oss ut och rullade ur benen lite, hämta nr.lappar och snackade lite skit med trevligt folk!! Grymt härligt med att ha Merida där, service i världsklass av otroligt trevliga människor!!
Sen lite mat i hotellets restaurang, mkt gott och trevligt även det. Blev mkt snack och en lång härlig middag. Efter det var det dax för hotellrummet med en vinegumpåse och lite tv-ladd:-)
Sov oroligt men helt ok och mitt lilla halsont hade gått över på morgonen :-) Så efter en stadig frukost var det bara att börja peppa upp sig själv, hängde ett tag i Merida tältet och fick även träffa Pumpen och Darvell där. Efter ett tag rullade Wengelin förbi och snackade lite med Darvell, han var efteranmäld då han piggnat till lite efter sin förkylning som gjorde att han inte skulle köra WC racet i Tyskland. Han skulle bara ta det lugnt, men lugnt för honom är rätt snabbt:-) skoj att han dök upp och gav tävlingarna lite stjärnglans!

När starten gick hade jag gett mig den på att se till att vara med och inte tappa nått, det gick skitbra och jag kunde ligga med utan att behöva ta i. Tyvärr blev det en väldigt hetsig resa i tätklungan som var rätt stor pga öppna snabba asfaltsvägar, så efter ca 20min händer det. Får en smäll på mitt framhjul och drar rakt ner i asfalten i dryga 45 knyck, blir halvt överkörd av några men dom klarar sig bra. Tar mig upp och känner efter om kroppen är med, tar upp cykeln och viker till styret på ett ungefär. Hoppar upp och cyklar vidare men är långt efter klungan nu, funderar på att bara cykla in till stadion för att sen bryta. Men får med mig huvet igen och försöker börja jaga,  resten av loppet blir en lång jakt. Försöker intala mig själv att det är ett bra träningspass under loppet för att inte tappa motivationen, ut på sista loopen börjar jag bli rejält stel i höften. Allt jagande har även gjort mig trött.. Men kämpar mig runt och kan rulla imål:-)  Nöjd med att jag kämpade på och inte gav upp, formen är även helt ok vilket ju är skoj. Sen är det skittråkigt att på en bana som passar mig inte få ut det man vill, men sån är den här sporten. Det är otroligt små marginaler och ibland är dom mot en. Men nu blir det till att träna lite mer igen och sen dyker jag upp nån gång framöver i sommar igen, nästa tävling blir Krafttrampen i Skellefteå den 14/6.

Kommentarer

Imponerande körning, framför allt med tanke på förutsättningarna. Du verkar ha ett rejält pannben. Hoppas att skadorna inte ställer till det.
Samuel sa…
Hade nog lite tur då det bara blev en massa skrapsår och stel höft, men snart uppe på hojen igen:-)

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift