Omtag

Nu har jag surat klart över missen i Skellefteå, eller slutade egentligen sura i söndags. För då var det på med träningen igen, nån paus hade jag inte tid med:-) Tanken är ju att jag ska ha en tuff träningsperiod nu, då kan man ju inte pausa... Dock är tiden inte på min sida, men ska försöka träna så mkt jag hinner. Igår skulle jag köra backintervaller,  men 3 grader, storm och hagel gjorde att det blev Tc istället. Fick för mig att jag skulle köra 10 st 1minutare på så hög effekt som möjligt, dock på så jämn intensitet som möjligt. Så dom första får man inte maxa på:-)  Men den sista är grymt jobbig!! Fixade det riktigt bra tycker jag, den sista tappade jag lite på med bara 12 watt under den bästa av intervallerna.
För den som för anteckningar så hamnade snittet på dryga 7.7w/kg, gjorde detta passet förra våren en gång då låg snittet på 7.3w/kg. Så det går åt rätt håll:-)
Får se om det blir backintervaller ikväll istället, just nu är det 4 grader och regn. Fortsätter det vädret blir det vilodag...

Satte på ett nytt däck på finbakhjulet igår, fälgen hade inte en skråma. Bra med fina saker som tål lite misshandel:-)  Hörde från han som låg bakom mig när jag punka att det formligen exploderade, kör med vätska i tubdäcken för att vara lite mer safe.. Men den hade tydligen sprutat ut med väldig kraft, så han förstod att mitt lopp var över..

Nästa lopp för mig blir nog KM i Obbolaskogarna den 24/6, blir skoj med ett XC lopp. KM i obbola körs i en serie av 5 lopp, är xco, sprint, backrace, långlopp och pannlampslopp. Så nått för alla:-) Sen räknar man 4 av loppen för att kora klubbens snabbaste. Roligt värre blir det nog!!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack