I skogen

Första passet ute i skogen för denna säsong blev av igår, lerigt, blött, snöigt och alldeles underbart. Inga kanon förhållanden direkt, låg kvar rätt mkt snö men den var rätt hård så gick cykla på. Märks att man längtat när man tycker det är skoj trotts dessa misär förhållanden, men snabb var jag inte.. Stigarna är väldigt mjuka och drar ner tempot rätt ordentligt, sen är man rätt ovan med att behöva hålla mot och följa med om vartannat... Ryggen blev lite trött i slutet på mitt 44min långa TT, den kommer behöva vänja sig med HT. Blir ju lite mer stående cykling och så när man kör HT, men har beställt däck med ordentlig luftkammare nu. Kanske kan det hjälpa mig lite:-) Idag ska jag rulla lite lugnare, ska försöka få till ett par timmar iallafall. Förhoppningsvis med lite stig, men har snöat inatt och nu ligger det vitt kräk överallt!! Så får se hur det blir, men troligtvis kör jag ändå som planerat. Såg resultat och bilder från Kolmårdsbiken igår, inte alls avis på dom som körde... Än en gång är det bara att konstatera att jag bor i fel del av landet!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack