Intervallmix

Kör ibland ett lite längre pass på monarken där jag mixar in lite olika intervaller, mellan blocken cyklar jag bara lugn. Brukar försöka hålla på i ca 2h, är ungefär så länge jag står ut i garaget.. Körde detta igår och blev trött, nu var intervallerna korta och maxade. Tidigare i vinter har dom varit mer åt tröskelhållet. Körde Först ett block 30/15*13, drog på allt och hade 10W högre snitteffekt än samma tid ifjol. Ifjol hade jag även en bakåttrampsvila inlagd, det behövdes ej igår:-) Nästa block blev 5 st 60sek med 4min vila mellan, höll dom mellan 550-590W. Sista blocket blev 5*30sek max, för att vrida ur det sista liksom:-) Idag är det dubbelpass igen, solen skiner ute och vädret är kanon men kommer cykla inne...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift