Ligger efter...

Oj va länge sen jag bloggade, men har inte varit sysslolös direkt utan tvärtom. Har varit väldigt mkt som hänt, och har mkt att berätta. Vet bara inte vart jag ska börja, och kommer nog bli ett par inlägg..

Har ju varit i Turin och testat Bmc's 2018 cyklar, dom kommer börja dyka upp från juli och framåt. Kommer väldigt mkt nytt och väldigt bra cyklar, kommer vara ett nöje att cykla på bmc även 2018. Att sälja dom kommer också vara ett nöje, kommer satsa ännu mer på Sambike framöver. Är riktigt taggad och mer om det kommer, men är stora saker på g 😊

Under dagarna i Turin testade jag nyheterna, alla mkt fina hojar. Den nya elcykeln Trailfox AMP är sjukt skoj, bromsa uppför är ju inget man gör så ofta.. Sen går den som en DH hoj utför och jag körde snabbare än någonsin utför på den, så är lite omvänd vad gäller elcyklar. Dom fyller ett syfte och är skitroliga, och man kan bli trött på dom också..
Sen körde jag ny Teammachine SLR 01 disc, kände mig som ett proffs på den. Snabb, styv och ändå rätt komfortabel, utför var det bara att vika in höften och styra in den dit man ville. Uppför kändes den lätt och snabb, accelererar väldigt bra! Att man dessutom fick cykla med Cadel Evens gjorde ju inte saken sämre, sjukt trevlig och proffsig var han.
Den tredje hojen jag testade var den jag såg framemot mest, den nya heldämpade långloppshojen Agonist. Dom har gjort en hoj som ska vara snabb, mrn ändå ta hand om kroppen så man håller sig fräschare längre. Sen är den tryggare och mer förlåtande mot misstag, med 110mm i slaglängd och lite flackar vinklar. Jag var så pass nöjd efter mitt test att jag beställt en till mig själv, det säger nog det mesta... Den blir helt styv när man låser dämparna, då är det bara att trycka watt. Sen blir den väldigt skön upplåst på stigarna, kommer äta upp stigarna här i Sverige!! 
Kommer även en till nyhet, men den får jag inte avslöja än 😉

Sen jag kom hem har det varit full fart med jobb, träning, familj och planering för Sambike. Somnar rätt ovaggad på kvällarna nu..
Träningen går jäkligt bra, igår och idag har jag kört dubbelpass. Tanken är att nu köra en lite längre period med så mkt träning jag bara kan och orkar, vill trycka ner formen lite och bygga för andra halvan av säsongen. Sätter rätt mkt rekord just nu på mina pass, och det är ju skoj!! Igår slog jag ett strava rekord jag gärna ville slå, ett varv som jag körde som snabbast på 14.24 när jag körde tömningspass inför LL SM 2015. Nu körde jag på 13.49, med en bra känsla i kroppen även när jag kom i mål. Var även pass 2 den dagen och utan mat i mellan... Så självförtroendet börja bli rätt bra nu, hoppas det får förbli så ett tag!!

Så nu ska jag umgås med familjen lite, så får skriva mer imorgon.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack