Mot nytt race

Långt ifrån bra i luftrören än, körde på igår och höll på hosta upp lungorna efteråt. Men allmäntillståndet är bra nog för att börja rikta in sig mot race, är ju dessutom mitt favorit lopp så vill inte missa det. Tolvtjärnsloppet är ett riktigt tufft lopp med över 1000 höjdmeter och mkt sand som säger musten ur en, men också underbara stigar i kalasfina skogar. Så ska vara med och försöka cykla så snabbt kroppen tillåter, förhoppningsvis släpper den på handbromsen...

Igår var jag som sagt ute och gasade på rätt ordentligt i ca 50min, kändes helt ok under tiden. Drog dock årets första vurpa på en stig där jag körde fullt spätt, har kört där 200 gånger säkert.. Men nu gick det lite fortare och då drog jag i pedalen i en sten, fick en riktig flygtur ut i skogen. Landade rätt mjukt förutom knäet som slog i en sten, men bara lite öm idag så det tick bra. Efteråt var det dock hosta nå så inni helvete, men bara att leva med det just nu.
Testar ett lite annorlunda upplägg mot tävlingen på söndag, brukar vila denna dag men idag blev det rull i 40min med en maxning på 10min. Imorgon vanligt väckningspass och sen race på söndag, får se hur detta faller ut.

Sen måste jag bara göra lite reklam för min lilla butik, säljer ett väldigt välmatchat set med hoj och Feva starseat 😊

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack