Dålig förlorare..

Körde igår ett lopp i Umeå, bikeboost heter det. Man är ute på I20 området mm och kör, är 4mil och 90% stigar. Märks att militären varit där och sprängt för jävla va sten... Stenar överallt och väldigt knixiga stigar som var hala också, men kunde köra på bra och har ju material för detta.

Men kroppen var inte med mig igår, hade inte riktigt det där trycket jag brukar ha. Kunde inte öka farten när jag ville, så försökte hålla jämnt tempo istället. Fick med mig 2st teamkompisar, vi körde på i bra tempo och jag drog väl rätt mkt. Enberg var uppe ibland och ökade på stigarna så jag fick slita ont, visste att han ville köra ifrån mig på nån stig då han kan dessa utantill och är grym på dom. Med 3km kvar kom han i full fart förbi mig när vi skulle in på en stig, ville inte knuffas så släppte förbi honom och tänkte att nu får jag ta i. Tog i det jag hade men han var för snabb helt enkelt, och efter ett tag slog jag av lite och tänkte bara ta mig i mål. Sista lilla backen innan mål så fick Blom fart på benen och spurtade förbi mig och jag hade noll motivation att ta den fighten, hade inte riktigt förväntat mig en spurt av honom.. Så rullade in som trea och grymt besviken, tillochmed lite arg kan man nog påstå. Hatar att underprestera och detta var just detta, idag fick jag dock nog en dela av förklaringen.. Är just nu riktigt förkyld och hängig, så barnens förkylning tog mig.
Mitt äldsta barn Christoffer var ju med i barnklassen och vann den som var 7-12 år, så nån i familjen kan ju cykla i alla fall 😊

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack