Vaknat..?

Ja det är frågan jag ställer mig inför Bikeboost imorgon, det är ett 4mil långt stigrace i Umeå. Så gäller att kropp och framför allt däck håller hela vägen in i mål, kroppen känns ok trotts en massa blesyrer. Men så är det i denna ålder i slutet av säsongen, bara att bita ihop och att nacken är stel betyder ju bara att man inte kan titta bakåt och det är ju framåt jag ska. Däcken är nästa fråga, körde denna bana för 2år sen och det är sten överallt... Så kan vara lätt att göra ett misstag och köra på en sten för hårt, och då blir det jobbigt. Så man måste nog vara lite rädd om dom, och nya fräscha sitter på så man minimerar risken.

Idag ska det köras väckningspass, ska testa ett lite nytt pass för det. Rätt hårt blir det, min kropp verkar svara rätt bra på det. Sen är den verkligen i behov av att kickstartas, så segheten försvinner..
Sen ska sonen med imorgon också, han startar 30min innan mig.. Så kommer bli thigt för min start sen, inte nån optimal uppladdning men hinner väl värma upp under loppet 😉
Sen hur jag ska lägga upp loppet tänkte jag hålla för mig själv, men kommer passa på att träna mina svagher lite och utmana mig själv lite. Vill ju även väldigt gärna vinna detta lopp och hålla min Norrlandssvit intakt, men finns många som vill slå mig också! Kommer bli ett intressant lopp, och lär ju visa sig om mina försök att bli snabb stigar gett nått.

Utför och där det är lättåkt kommer det gå snabbt i alla fall, har satt på en oval 40 klinga. Detta funkar ju bra när man har en jättekassett med utväxling 11/48, eller på träningshjulen till och med 10/50.. Sen ska den ju plats på ramen, men kör man Bmc är det inga problem..

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack