Inge pang

Ja jäklar vad det går segt nu, gårdagens 20a gick väl ok ut med tanke på omständigheterna. Men började alldeles hårt, hur jag kan tro på PB med den slitna kropp jag har nu fattar jag inte.. Helt dum i huvudet måste man ju vara! Kunde i alla fall styra upp den ok efter ett tag och slutföra den, men min dröm om 6w/kg på en tjuga känns väldigt avlägsen just nu.. Får hoppas lite återhämtning och toppning mot säsongen gör sitt till framöver, för det behövs. Idag skulle jag köra 5st fyror, orkade inte ens den först på samma watt som förra gången. Sen gick det bara utför på dom kommande, så nu är man lagomt butter.
Men jag vet egentligen varför det just nu går segt, och det vore mkt konstigt om jag satt rekord mm nu.. Men jag vill ju alltid göra bra pass och mitt humör styrs rätt mkt av det, nu vill man bara stoppa huvudet i sanden och gömma sig ett tag.
Dessutom kommer den årstid som jag har mest problemet just nu, brukar bli lite deppig under denna period. Vårvintern som den kallas här uppe, alla är så jävla glada och positiva då.. Så fint och sitta i snön och grilla i solen mm tycker alla, jag själv ser bara en massa skitsnö.. Man har ju kämpat sig genom en lång vinter och nu vill man bara få cykla på riktigt, men då är det 2mån kvar av snö, is och slask.. Ser inget skoj med det, utan bara att det är nära men ändå så långt borta att få göra det man vill.

Men ska nu ha en relativt lugn vecka och återhämta mig, sen borra mer huvudet igen och fästa blicken på slutet av maj!! Eller egentligen mitten och på Billingeracet, men innan dess kommer jag få cykla på snö bara.. Så första tävlingen blir mer som träning och ett försök att komma in i det igen.

Sist en bild på optimistiska skitben 😂

Kommentarer

Karl-Johan sa…
Kämpa på, det kommer!
Samuel sa…
Ja vi får hoppas på det 👍 😀

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack