Så börjar det..

Denna tid på året så blir det alltid lite jobbigt med alla sociala medier mm, alla konkurrenter är lättare, starkare än någonsin och tränar utomlands mm
Man får en känsla av att alla är bättre förbered än vad man själv är, jobbig känsla och något jag måste försöka koppla bort.. Var ju jäkligt skönt när jag var inställd på H30 för då kändes inte kraven lika stora, när jag kör elit känns det som kraven stiger och jag måste vara snabb. Jag behöver nog nån som klappar mig på axeln och säger att jag är stark också, för nu inbillar jag mig att alla siffror jag klarar inte är värda nått..

Är nog dags att ta ett steg ut ur min bubbla och titta på vad jag egentligen gjort denna vinter, så man får en verklighetscheck.. För kommer nog se att jag verkligen gjort allt som jag mäktar med för att hänga med i svängarna, sen om det räcker eller inte får man helt enkelt se. Men med min livssituation har jag gjort allt som går, räcker det inte får man helt enkel godta det och inse läget ☺️

Blir hursomhelst en lugn helg på träningsfronten, vila idag och söndag. Lördag är det bara en timme som ska göras också, så ska njuta av det och se till att vila ordentligt och samla energi.

Kommentarer

David sa…
Det borde ju vara tvärtom, hade du kört H30 skulle alla förvänta sig att du skulle vinna varje lopp och troligtvis hade du haft de kraven på dig själv också. Nu när du kör elit ska du ju egentligen inte kunna konkurrera med de i toppen som har cyklingen som jobb så du har ju allt att vinna och egentligen inget att förlora.
Samuel sa…
Hej David
Jo jag försöker få in i skallen att det är så, men är bra jäkla trögtänkt ibland 😂 Men innan säsongen börjar kanske man har fått in att man inte behöver vara i topp 👍

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift