45/15 eller inte??

Ett av "innepassen" att köra iår är ju tydligen 45/15 intervaller, har kört det några gånger under vintern. Då jag kör det brukar jag göra 20st i följd och nog blir det ordentligt jobbigt! Sen om det är "bättre" än vanliga fyror eller inte det vet jag inte, men man kan ju köra alla olika varianter så är man ju på den säkra sidan:-) En annan fördel är ju att det är bra med omväxling i träningen, nöta fyror i garaget är ju fan inte skoj... Och det viktigaste av allt är ju att träningen blir av!!

Idag ska jag nog köra just ett 45/15pass, siktar på försöka hålla mig kring 450W på alla 20. Det vore PB om jag fixar det, men risken är att jag spränger mig. Får väl hoppas på det bästa... Återkommer väl med det spännande resultatet;-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack