På väg upp och lite lättningar..

Känns något bätttre idag, saker rör sig åt rätt håll iallafall:-)
Var ute och körde ett lättare pass på skoterspåren igår, är ganska bra terapi att rulla Big9:-)
I eftermiddag åker jag mot Halmstad för att gå på en kurs.. Tråkigt nog blir det utan cykel, hadde varit riktigt rolig att packa ner den också. Men för en dag känns det rätt onödigt. Hoppas dock hinna ut nån timme nu på förmiddan för lite rull i solen innan jag åker.

För ett par år sen var vikten på hojen väldigt viktig för mig, har väl blivit lite mindre fixerad vid det. Men gillar ju fina prylar och då blir det ju oftast ganska lätt... Big9an vägde in på 9.11kg direkt ur kartong, så med pedaler kring 9.3 alltså. Det får väl ses som riktigt lätt för en 29a:-) Kommer inte fixa och trixa så mkt med den, men lite grejer trixar jag nog till. Blir ju tävlingshjul och ny gaffel, lättare bromsskivor och lite annat, så jag tror att cykeln kommer väga in strax över 8kg i sitt slankaste utförande.. Sen ska bara cyklisten vara i samma form...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift