Första gången

Första gången på en 29a var då avklarad, har ju varit lite skeptisk till alla som sagt hur bra storhjul är. Men nu kommer jag att vara en av dom:-) Har visserligen bara kört skoterspår än, men dom är ganska hårda och knöliga just nu. Körde backintervaller uppför Norråsberget och utför försökte jag stressa den lite, men den var mkt svårstressad utan känndes mer lekfull. Och det säger en hel del när JAG känner för att leka med en cykel... Hittade sittställningen på en gång och satt otroligt bra på den, den där känslan av att det skulle vara en stor cykel som vissa varnat för finns inte alls:-) Kan inte direkt sätta fingret på vad det är men känslan var grym, tror att den kommer passa min dåliga teknik perfekt!!

Nu är jag grymmt sugen på att få testa den på barmark, tyvärr är det tokmkt snö kvar här. Kommer nog ligga kvar till Början av Maj typ..:-( Får se hur vi löser den abstinensen.. För så länge kan jag fan inte vänta!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack