Race


Blev till åka ett race här uppe i Norrland iår iallafall:-) Det bjöds på långlopp i Björna. Är ju inte överförtjust i sånna här lopp där 3/4 består av grusväg, men som träning är dom bra. Hoppade in i bilen kl 07.00 och körde dom 16milen, var där i god tid för att hämta nrlapp mm. Varmt och skönt var det också:-)

När starten gick så var det några som tryckte på ordentligt ute på grusvägarna.. Men när vi kom in på den första stigen som även gick uppför så var vi några stycken som fick lucka ganska snabbt. Tog rygg på Henrik E som körde på bra uppför, kännde mig ganska pigg och funderade på att trycka lite mer men tog det lugnt då jag såg att vi fick lucka. När vi kom ner från berget så var det dax för grusvägarna... Här kom 2 andra cyklister ikapp, av dom var en från Hörnösand CK. In i nästa backe var det han sm tog kommandod och gjorde ett ryck, jag var lite passiv bakom Henrik innan jag bestämmde mig för att gå med. Han körde på riktigt hårt och tog bergspriset innan jag kom ikapp. Sen var det grusvägsåka igen och vilket jävla tryck han hade, fick slita som ett djur för att orka gå med på hjul. När vi kom in på stigarna var jag lite för trött för att orka öka och insåg också att han skulle plocka in mig på grusvägarna hur lätt som helst. Så jag tänkte vänta på sista backen och hoppas på pigga ben. Tyvärr klantade jag mig på sista 5km och körde ner i ett DJUPT endurospår och blev tvungen att kliva av och där försvann han.. Nu var jag nog ändå för trött för att ha orkat hänga av honom.. Men en fin andraplats blev det, och trött och nöjd blev jag:-)

Idag ska jag vila:-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack