+4 å spöregn = Misär

Gårdagen pass började med att jag cyklade ut i bra tempo till slalombacken, väl där blev det 3 backar på mellan 6-8min med bra tempo. Utför blev det tekniktränig i blött, snöigt och lerigt underlag, nyttigt för mig. Känner mig rätt trygg på 27an utför också, var rädd att känslan från 29an skulle försvinna men det känner jag inte av än:-) Kännde mig dock rätt energilös och saknade trycket uppför och inte blev det bättre på hemvägen.. Tänkte skarva på med lite skogskörning och det gjorde jag, men blev riktigt trött och kall. +4 grader och regn är ju inte så skoj.... Men fick ihop dryga 2tim på klockan och när jag kom hem vid 21 så kröp jag ner i ett varmt bad, så jag ska inte klaga för mkt:-) Men nu får jag hoppas att årets värsta misärpass är gjort och att kraften i benen bara tillfälligt var borta..

Men en bra sak är känslan på 27.5an, om den stämmer med verkligheten kommer det bli mkt tid på denna cykel även på tävlingarna i sommar... Känns som att den bara vill framåt hela tiden och kräver fart, sen får vi se om jag har det som krävs för att köra den på rätt sätt..

Bitvis var det rätt tungkört ute i skogen...

Kommentarer

Anonym sa…
Det stora problemet med cykeln är a'tt man måste hålla i sig när den'en bara vill./Tommy.:
Samuel sa…
Haha ja då ska jag lära mig att hålla fast;-)
Sen måste jag lära mig att vara nog aktiv på cykeln..

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift