Avikelse och Öijerettor..

Blev idag en avikelse från träningsplanen, skulle kört näradödenintervaller på CX-hojen. Men tiden och lite andra omständigheter gjorde att det inte skulle funka idag.. Så det fick bli ettor på monarken innan jobbet och frukosten, brukar köra ettor med 2 min vila. Men det var knappt om tid och hade även läst på Öijers blogg om hans ettor som han körde med 1min vila, så det passade bra att testa dom och hur stor skillnad vilan gör i effekt. Nu var jag riktigt morgonseg idag men lyckades klämma ur mig 485W i snitt på dom 10 intervaller jag körde, borde finnas lite marginal där men får väl testa fler gånger under vintern å se om jag kan komma en bit över 500..
Om det känns bra ikväll så hoppas jag kunna ta mig ut i skogen och köra lite hoj, längtar efter det nu! Vill ju ut och köra på drömåket jag har i garaget:-) Måste även se hur det blev med modifikationerna jag gjorde igårkväll, känns så skoj att ha en finhoj den här årstiden. Brukar ju inte ha det men ska nog se till att alltid ha det hädanefter, för det är ju så härligt att kunna rulla ut i vinterskogen å köra när temperaturen tillåter det!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift