De Donkere Carousel GP


Blev ju ett litet race igårkväll:-) Var väldigt roligt att få komma ut å lufta sig lite i Umeå, var frusna stigar men ingen is. Så det var väldigt snabbt underlag och bra grepp på banan. Banan var 1.7km lång och väldigt rolig, den svänger hela tiden och full av "småkullar" vilket gör den väldigt flowig.. Tror att det har varit ett övningsområde för pansarfordon, är vad jag hört iallafall.. Hursomhelst gäller det att vara vaken hela tiden då det är lätt att missa kurvor och stenar, speciellt i mörkret.. Pga av snuvan ville jag inte ta ut mig helt så försökte köra på i ett hyfsatt tempo, lyckades bra med det och klämde även till med snabbaste varvtiden. Tror det var på varv 7 och 8 som jag hade bäst tid, vilket är rätt ovanligt för mig då jag annars gärna har snabbaste varv i början. Cykeln går som ett skott i den här typen av brötig terräng, kan inte vara mer nöjd  med den! Var ett skönt gäng som var med där ute å körde, är verkligen skoj med sånna här race. Man märker att MTB cyklingen verkligen håller på att blomma upp här uppe, känns fantastiskt roligt:-)

Gårdagens snabbaste hoj:-)
Stylat framgaffeln med barnens initialer i gröna hjärtan.
Gårdegens vinst.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift