Gammkroppen

Just nu känns det som man har en mkt gammal och vek kropp!! Mitt knä är rätt oförändrat i status.. och igår lyckades jag sträcka mig i ländryggen på nått konstigt sätt under cyklingen ute. Tror det beror en del på att det var lite kallt och då blir man ju inte lika smidig som annars, kände att det brände till  när jag ställde mig upp och skulle trampa lite. Blev en riktig invalid under kvällen, fan vad jobbigt att bli äldre det kan vara ibland... Gårdagens pass var även första på vinterhojen med dubbdäck och hela paketet, inte så skoj att vara tillbaka på en tungrullad 26a. Men den gör sitt jobb som den ska, och lättrullat ska det ju vara till våren:-)

Satt och kollade när det eventuellt kan bli dags för tävlingar till våren igen, hoppas på att kunna göra debut i slutet av April.. Skulle vara riktigt jävla roligt att åka till Norge och köra deras första Cuptävlingar, dom har ävcen UCI status 2014.. Vet att Meridagänget ifjol åkte på den helgen, så man kan ju hoppas dom gör samma sak iår. För då ska jag med å gasa:-) Svensk premiär blir det nog på Billingeracet nästa år, men kan även bli på nån tävling i XC-cupen. Men dom har inte kommit ut med nått tävlingsprogram än, så vi får se hur det blir där och vad som kan passa att köra. Såg att Borlänge tour krockar med Långa Lugnet, för min del blir det nog då att köra Långa Lugnet. Vill verkligen köra där, och Borlänge Tour går ju alltid åt helvete för min del...

Idag har jag kört ett litet monarkpass, allt för att inte ha sönder kroppen mer nu:-) Sen har jag nu ett 24 tim arbetspass, så kl 16 på söndag går jag av, sen börjar jag jobba måndag 08.00 igen. Så därimellan ska jag försöka klämma in nått pass också. Om det nu inte blir BB istället, för det vet man ju aldrig nuförtiden...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift