5 Veckor

Snabb summering av dom senaste 5 veckorna ur ett träningsperspektiv:
2 Löppass med stavar i slalombacken
42 cykelpass, varav 36 har varit på TC och då 6 pass ute i skogen.
TC passen har varit mellan 45 - 80min långa och utepassen mellan 90-120min.
4 pass med den hemska pilatesbollen ca 15min långa.


Har varit en bra period där jag nästan kunnat träna som jag velat, visst skulle utepassen varit längre om jag själv fått välja. Men det får duga just nu:-)
Nu blir det lite spontanare med träningen ett par veckor, måste väl vara lite social och så under julen.. Kommer dock köra på när tillfälle ges:-)

Kommentarer

Imponerande träningsveckor. Känns som du tränar ännu bättre inför kommande säsong än tidigare, men jag kan ha fel!?
Samuel sa…
Helt rätt iakttagelser Tomas:-) Jag tränar mer och hårdare, får hoppas det håller i sig. Tar ju några år att vänja kroppen vid denna belastning, min typ av träning är väl inget man rekommenderar till nyfrälsta cyklister;-)
stefan sa…
Inte så många som bor i sydligare o betydligt cykelvänligare breddgrader som tränar så mycket bättre än sådär, i alla fall inte i Nov / Dec.
Fortsätt så !!!
:)
Samuel sa…
Ja nu ska jag ta det lite lugnt nån vecka, sen hoppas jag kunna öka takten lite till under Jan-April. Sen dyker jag upp där nere och spänner musklerna;-)

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift