På rätt sida..

Morgonpasset idag gick riktigt fint, blev 43 min 60/30. Höll mig som vanligt på 360/250w, känslan var att det fanns lite mer att ta. Men hade inte tid att köra längre idag, men förhoppningsvis kommer det senare:-)
Var skönt att en vilodag och 7 tim sömn gjorde vad jag ville med kroppen, så befinner mig fortfarande på rätt sida av knivseggen.
I eftermiddag blir det hårt igen, men kommer förhoppningsvis vara lite spak i benen då.. Ska även hinna leka fotbollstränare innan middagen:-)

Imorgon har barnen jullov, jag kommer dock jobba hela julen. Nån måste ju göra det också, får iallafall vara ledig julafton:-)

Kommentarer

Anonym sa…
Nu är ju puls ett trubbigt verktyg, men skulle vara intressant att veta ungefär hur hårt du kör alla dina intervallpass. Bränner du ut allt du har i kroppen, lägger dig lite under för att inte dra på dig sjukdomar osv.

Tror det är intressanta uppgifter för oss läsare att veta.
Samuel sa…
Kan skriva nått inlägg i helgen om pulsen:-)
Anonym sa…
Bra, men överlag, du kör ju hemskt mycket TC pass. Ligger du ofta en bit under max vad du kan ta ut dig för att orka med och inte hamna i sjukdomsträsket eller klarar du dig ändå?
Samuel sa…
Kör nästan aldrig längre med pulsmätare, men har rätt bra koll ändå numera:-) dom flesta pass på Tc är ju tröskel och Vo2max pass, tröskelpass ligger jag på 90-93% av max. Så kan ligga på rätt bra där, dessa passar mellan 30-60min. Här tar det ca 10min att nå upp till "rätt" puls. Vo2max kör jag på ca 95% av max, men här hänger ju inte alltid pulsen med.. Tar ett tag för den att komma ikapp, på fyrorna tex är Slutpulsen 10 slag lägre på första jämnfört med sista fyran. Så dom flesta Tc pass slutar med att jag är rätt trött, har trotts detta klarat mig rätt bra från sjukdomar än... Men.återhämtningen är väldigt viktigt.

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift