VG+

Eftersom jag igårkväll fick ett ätaranfall.. Höll på att äta upp hela kylskåpet till kvällsfika, plus en liter glass och lite godis.. Så tänkte jag idag köra det pass som bränner flest kalorier av testpassen, därför gick fyror bort. Blev istället 60/30 på 360/250w så länge jag orkar, här är det ju lätt att se om det går åt rätt håll. Förra året när jag var som bäst fixade jag 40min, innan Lillehammer var jag nere på under 20min men så dålig ska jag aldrig bli igen!! Har sen jobbat mig sakta uppåt igen:-)  var faktiskt lite nervös för hur det skulle gå, vill ju att det ska bli bättre!! Pga av att jag åt för mkt igår var magen inte på topp, det gjorde mig också lite osäker. Men började köra och det flöt på rätt bra. 40min passerades och hade kvar rätt mkt energi än, så tog sikte på 50min. Nådde även dit och av bara farten blev det 55 min, men där gav jag upp. Så detta pass fick ett VG +
Har satt ett mål på 60min på detta pass, det har känts rätt långt borta tidigare. Men nu är det klart kom räckhåll, får hoppas att jag efter nästa block kan fixa det. Riktigt nöjd med denna ökning, då jag dessutom klara av att hålla uppe watten lite högre på den lugna delen än tidigare. Skönt att få bekräftat att min träning funkar, drar ju vissa delar av den rätt nära det extrema. Så då vill man se dessa resultat för att våga fortsätta:-) Skriver ju inte riktigt allt jag gör här, lite hemligheter måste man ju få ha.. Får väl se om jag avslöjar dom längre fram, är ju inte så mkt för hemligheter. Men vill inte riktigt heller skriva om något innan jag vet om och hur det funkar.

Avslutar med en liten skiss på min hoj till sommarens tävlingar.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack