Äntligen!

Å så skönt!! Nu är sista 5veckors perioden med grundträning klar, än en gång fick jag till 45 cykelpass. Precis enligt planen, men sista 2 veckorna har varit riktigt sega. Fast avslutades på absolut bästa sätt, ett pass som påminde mig om varför och vad jag gillar med MTB.. Brukar på söndagar kör mkt lugnt i 2h, men för att fira denna vilovecka drog jag på. Har en Långloppslik bana jag kör ibland, med härlig stig och lite grusvägsmatande. Var igår löjligt stark faktiskt, på grusvägar kunde jag ligga och trycka på ordentligt. Trotts detta funkade det att på stigarna växla tempo och mata på:-) varvet tar ca 90min, men igår krossade jag mina tidigare tider. Detta på rätt mjuka spår bitvis... Blev liksom inte trött utan återhämtade mig på en gång, när jag kör så här är det skoj. Gillar verkligen att köra snabbt efter roliga stigar och få ta ut mig ordentligt, samtidigt som man känner sig stark:-) Men idag känns det i benen att jag tog i.. Fast nu blir det en vecka med lugn träning och bara ett par pass där jag tar i lite, sen går vi in i nästa fas. Då börjar tävlingsförberedelserna:-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift