Vurpa

Igår var det TT på schemat, körde på en ny bana uppe på Tannberget. Den är rätt fin med jobbiga backar, men väldigt lite rötter och sten utan snabb stig istället. Även lite partier med en stenkista, doserade kurvor och små hopp. Just hoppet blev lite spännande.. byggt det lite snett, lägre på en kant. Så man kan börja där och sen öka, kändes bra på den kanten i början.. På andra varvet höjdes självförtroendet och jag hoppade i mitten.. Då skar framhjulet ner i det lösa gruset, en nackdel när man byggt en mjuk landning så det inte ska göra ont att krascha.. Så flög långt och ograciöst över styret, landade rätt mjukt så upp och fortsätta. Lite ont i handleden och sträckt några småmuskler men inget allvarligt :-) Sen höll jag mig på den låga kanten resten av träningen.. Saknar även det där sista klippet i benen tror jag, men skitsvårt att avgöra när man är själv. Kan ju vara så att jag körde så fort att klippet försvann och inte behövdes..;-) Idag har vi bortamatch med Christoffers fotbollslag, jag är ju coach så ska ju med och försöka hjälpa dom:-) Blir en spännande dag!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift