Äta rätt..

Det här med mat alltså... Snacka om att det går trender i det, ena dagen bara fett andra dagen chaipudding.. Själv är jag bara less på alla dessa trender, och att det ska skrytas över hur "bra" man äter. Lite som att om man äter köpebröd kommer man dö inom ett par månader.. Jag har tidigare år varit rätt noga med maten, tänkt att det ska hjälpa mig att vara frisk mm. I år har jag skitit i det, ätit enkel mat som går snabbt att laga. Finns liksom inte tid att laga allt från grunden, sen är ju falukorv jävligt gott. Vad är chaipudding jämfört med en macka med polarbröd och falukorv?? Hur har det gått då, varit mkt sjuk eller så.. Nä inte en sjukdag på hela vintern, och jävligt mkt billigare:-) Ekologiskt då?? Jo visst kan jag köpa det ibland, men i 9 fall av 10 köper jag det billigare alternativet.. Mat är jävligt dyrt ändå! Sen har jag turen att kunna äta mkt älgkött och bär plockade häromkring, men hade jag inte det skulle det bli mkt dansk fläskytterfile:-) Skulle en dietist se mitt skafferi med frukostflingor skulle hen nog begå självmord, kalaspuffar och köpemusli i olika former.. Så länge jag tränar och inte äter ofantligt mkt av det gör väl socker inget ont, tycker att vi idag har nog med krav på oss. Så ät lite kalaspuffar och släpp kraven på att vara perfekt, tror vi mår bättre då!!:-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack