Resultatmål

Jag är en sån som mäter min prestation i resultat, när jag tränar är detta bra. Har hela tiden ett resultat att försöka nå, vilket driver mig framåt och får mig att ta i mer. Vid tävlingar är det svårare... Har rätt ofta väldigt höga mål, även om jag försöker sänka dom så smyger dom upp i mina tankar. Detta har vid vissa tillfällen skapat en rätt stor ångest inför tävlingar, blir ju så tydligt där om jag misslyckas. Men försöker nu tänka så att det är ok med dom höga målen, och att det även är ok att misslyckas. För visst kan jag säga att bara jag tar mig imål och "känslan" är ok på söndag så kommer jag vara nöjd, kanske då komma i mål som 46a och vara trött å glad. Men om jag är nöjd med det kommer ju viljan att utvecklas försvinna.. Nu kommer jag istället med största sannolikhet komma i mål på söndag och ha misslyckats, kommer vara lite sur ett tag. Men redan i bilen på väg hem kommer nya planer på hur jag ska bli bättre smidas, för helt säkert kommer jag lärt mig nått nytt och upptäckt brister som måste förbättras. Vad är då mitt resultatmål för söndagens SM?? Ja detta är ju inte min "gren", är ju bättre på långloppen.. Sen har jag ju aldrig mött dessa cyklister i år, så har ingen aning hur jag står mig. Känns helt omöjligt att placera ut mig i en resultatlista, men mitt drömmål är en topp 10 placering. Fast då kommer ett mirakel att krävas och att väldigt många punkar bort sig :-) Men som sagt vågar jag inte sikta dit så kommer det då aldrig hända, nu spänner jag bågen och sen får vi se hur det går. Kommer jag sist så är jag väl inte en sämre människa för det, och om då någon vill skratta åt mig så bjuder jag på det. För övrigt behöver jag lagning på söndag, någon som kan hjälpa mig där??

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack