Tjohoo

Tog mig ut igår kväll för att testa nya cykeln, valde att köra den stökigaste bana jag har. Den är helt full med rötter stenar och annat bök, är en riktig FS bana. Körde den tidigare iår med HT, kändes då som ryggen skulle gå av och tänderna skaka ut.. Rekordet på bana är från ifjol då med FS, men ville ge cykeln ett ordentligt test!

Första iakttagelsen var att gaffeln låser sig helt och cykeln blev superstyv, sen satt jag direkt helt rätt:-) Ut i skogen var framgaffeln underbar, blev kär i Leftyn på en gång. Resten av cykeln då, kan bara säga tjohoo!!! Den får Meridan att kännas som ett ånglok, känns verkligen att dom kortat ner cykeln. För den svänger som bara den, var ett antal gånger på väg ut i blåbärsriset för att jag svängde för mkt.
Dom har byggt en verklig racemaskin, den uppmanar till fart hela tiden. Dessutom är den väldigt komfortabel jämfört med andra HT som jag kört, kroppen tog inte lika mkt stryk. Enda nackdelen är var att den gav mig lite väl mkt självförtroende, körde fort utför så om jag kraschar lär man ju slå sig. Avslutade med att ta fart genom mitt hopp, släppte bromsarna sista gången. Flög långt och rätt högt, kavlade av bakdäcket i landningen. Men det tar jag som ett bra tecken, att jag nu kan och vågar hoppa såpass hårt:-)

Så första intrycket av min Cannondale F-SI är helt underbart, längtar redan efter mer cykling. Är dock planerad vilodag idag...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack