Uppoffringar

På dagens träningspass funderade jag lite på det här med att försaka grejer, och göra uppoffringar pga av min cykelsatsning. Ofta läser man ju och hör idrottare prata om sånt, kanske har även jag sagt något om att jag försakar ett normalt liv.. Men kom fram till att det gör jag inte, utan jag gör ju det jag vill göra. Jag vill ju träna hårt och cykla snabbt, annars hade man nog inte orkat med detta pussel.. Så jag offrar inget:-)

Träningen då?? Jo det gick fint, körde rätt lungt i en timme. Tryckte på ordentligt under ett varv på Tannbergets korta bana, tidigare rekordet på ett maxvarv från förra veckan var 7.03. Nu körde jag på 6.47, låter kanske inte jättemkt med 16sek. Men det är mkt på så kort tid, om man slår ut det på en timme så är det över 2min... Nu kanske inte förbättringen är så linjär, men mkt är det ändå:-) Så nöjd nu i soffan, imorgon blir det ett tufft TT. Hoppas få till 90min i tävlingsfart, får se om man orkar det..

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift