Innan våren är här så ska min Scalpel ha bantat en del, vill gärna ha ner den till under 9kg. Men har en rätt stram budget, så får se om det går. Men ska göra smarta lättningar tänkte jag... Började igår med första trimmningen, bytte bromsskivor... Hade ett par hyfsat lätta hemma, inte superlätt men ändå så sparade jag 120g på allt.
Sen beställde jag en ny klinga, har ju en rotorklinga hemma som jag tänkte sätta på till våren. Men kunde inte låta bli denna.. Blev en grön oval direct mount med 36 tänder, beställde direkt från Garbaruk. Dom har stort urval, även större klingor för dom som vill ha. Upp till 44 tror jag det fanns..
Ska sen fortsätta banta hojen, men det tar vi närmare våren. Byta handtag, stansa däck och sånt där gör man ju i Maj:-) Har även lite annat på g, men det tar vi när prylarna dyker upp:-)

Kommentarer

Unknown sa…
Blir intressant att följa!
Anonym sa…
Under 9kg? Är det verkligen möjligt?
Samuel sa…
Med bra budget är det inga problem, med min budget kan det bli problem.. Men tror det kommer gå, nått hekto hit eller dit spelar ingen roll. Kommer även använda däck med lite tjockare sidoväggar, för att undvika onödiga punkteringar. Så kommer lätta så mkt det går utan att kompromissa alltför mkt med hållbarheten mm. Vi ser i Maj hut det gått, i värsta fall får jag väl banta själv:-)
Anonym sa…
Skeptisk till under 9 kg med pedaler. Har inte sett någon teammodell (FS) som varit nära det.
Samuel sa…
Ja blir nog svårt, men vi får se:-)

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack