Trött

Oj va trött jag var igår, både fysiskt och psykiskt. Var inte alls på hugget, träningen blev på överlevningsnivå, men tog mig genom båda passen. Men andra passet kändes verkligen som slutet på ett långlopp, vilket ju ur träningssynpunkt var bra. Men frestar på psyket... Fast en av don saker jag lärt mig är att man inte kan sätta rekord på varje pass, och det bör inte ens vara målet. Att träna varje pass med pigga och starka ben är inget mål, utan ibland ska man vara sliten. Gäller bara att inte ge upp dom passen och avbryta, utan kämpa sig genom:-) Avbryta pass gör man om man brutit nått..;-)

Idag är det egentligen vilodag och den skulle behövas, men kan bli svårt att få till träningen i helgen. Så skulle behöva träna idag och vila lördag, får känna efter lite hur jag gör. Vet inte om jag orkar 2dagar till, för då har jag kört 8dagar i rad.  Men behöver skjuta fram vilodagen även inför nästa vecka, så bara att hoppas man orkar ladda om. Detta eviga livspussel:-)

Kommentarer

Unknown sa…
Bedrivs all din träning på Monarken under vintern eller blir det en del frostpass också?
Kör hårt!
Samuel sa…
Kommer frysa en del också:-) Men har varit utan vettig cykel ett tag, så har bara kört lugn cykling ute än så länge. Men den 23/11 åker jag och hämtar min träningshoj:-)

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack