Äntligen

Igår var det ju fredag som ni vet, och fredag innebär dubbelpass med 60/120 på morgonen. Just dessa intervaller har jag tappat massor på efter skadan, gissar att maxeffekten blir rätt lidande av ett brutet lårben.. Men har jobbat på och slitit ändå, och nu äntligen kom jag upp i 2siffrigt. Fixade igår 10st på dryga 8w/kg, så var grymt nöjd med det.

Sen efter jobbet var det pass 2, vilket gjordes på världens bästa Bmc teamelite. Körde i 2 h där stora delar gick i rulltempo, men med en 27.30min lång intervall. Kände definitivt av morgonens intervaller och trodde inte jag skulle fixa det på tänkt watt nivå, men kroppen chockade när jag började ta i och svarade bra. Så första 20 min höll jag 5w/kg sen ökade jag stegvis under dom sista 7.30, sista spurten på 30sek är rätt hemsk men tar där den ska. 2 mkt bra pass och en nöjd gubbe efter det!

Idag ska det också gasar på ordentligt, har ca 1h för träning idag. Då är det liksom inget att spara på utan blir nog full gas från start...

Kommentarer

Anonym sa…
Helt sjukt, ser inte vem i Sverige som ska cykla från dig med de wattnuffrorna. Amgenämnt problem!!!
Samuel sa…
Ska även få ordning på skallen och tävlingsnerver, sen finns det nog några till som trycker lika mkt eller mer watt. Men dom ska få ta i ordentligt iallafall tänkte jag :-)

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack