Energiintag under träningen..

Jag tränar ju rätt mkt efter train low koncept, då det funkar bra för mig. MEN jag tror inte på att alltid göra det, för hur ska då kroppen lära sig ta upp energin man vill tillföra under tävlingar?? Man måste ju även träna den egenskapen hos kroppen, för visst eftersträvar jag en effektiv fettförbränning under loppen men även en grym kolhydratanvändning..
Så nu under andra halvan av vinterträningen börjar jag under vissa nyckelpass tillföra energi som att det vore tävling, då får kroppen träna på bli effektiv på ta upp energin också. Tror på stor variation i både träning och kost, blir det för allsidigt så vänjer sig kroppen och slutar utmanas därmed stannar utvecklingen upp också..

Idag är ett sånt pass där jag kommer tillföra energi, ska köra ett långloppsrace typ.. 2-3h i hårt och fint tempo, då passar det att träna energiupptagning också. Tror dock det blir jobbigt idag.. Har nog nån skit på g i kroppen, men väljer att köra på ändå. Resultatet av det lär ju visa sig imorgon, dyngsjuk eller frisk då...
Så räknar inte med några kanonsiffror, men siktar på 4.4w/kg så länge jag orkar..

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack