Tempouthållighet

Igår tränade jag min tempouthållighet, hålla högt tryck under en längre tid. Hade en timme på mig, men tog 75min. Målet var att köra 5w/kg i snitt, efter 40min låg jag på 5.14...
Kände mig stark hela vägen hem och var liksom aldrig nere i nån svacka, utan kunde rätt lätt hålla mig över målet. Det sjönk något mot slutet, men tror det berodde mer på bekvämlighet. Visst var det jobbigt men hade jag vridit ur det sista så fanns det nog 15-20milen till i benen, så känns som 2h innan sommaren är inom räckhåll.

Idag är det bara ett lugnt pass på schemat, tänkte rulla runt 90 min ungefär. Sen ta med Christoffer ut en timme till ungefär :-) Sen är det bara en vecka kvar av detta 5v träningsblock, så då blir det ingen vilodag nästa vecka.. Utan jag kör på om allt känns ok, och försöker vrida ur det sista innan en lugnare vecka. Än så länge har denna period varit bra, alla pass har blivit gjorda.

Kommentarer

Anonym sa…
Vad motsvarar detta i km/timma? Du måste väl köra närmare 40 med dessa siffror väl? Är det lättare att trampa uppför än nerför om du vill producera watt? Suverän cykelblogg du har.
Samuel sa…
Kör på grusvägarna och låg igår nån cm snö, så snittet hamnade på 30km/h. Går rätt tungt att ligga själv och mata, vore man 3-4st med samma watt skulle snittfarten vara mkt högre. Lättare för mig hålla hög watt uppför, utför får man trampa som bara den..

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift