Bästa träningen..

Igår var det fullt schema, men fick klämma in en dryg timme träning mellan 2 andra aktiviteter. Inte optimalt för träningen men det viktigaste är att få den gjord, så snabbt på med alla jäkla kläder som krävs för att cykla ute nu... Ska bli skönt att bara behöva ett lager i sommar!!  Planen var en timme ute i full fart, detta är bästa typen av träning. Så tävlingslikt det kan bli, och full fokus på att ta i bara. Visst kan skulle det vara bättre att ha lite stigar att köra på också, men nu är det vinter och bara att acceptera det. Så spåriga vägar får duga, och spåriga var dom igår då plogbilen lyst med sin frånvaro tydligen.. Skallen var inte heller med utan ville mest bara glida omkring, så fick kämpa mot dom tankarna hela tiden. Även kroppen protesterade igår, men bad den hålla käften, och göra vad den kunde för dagen istället!! Så ingen sån där dag där det går av sig självt, men fick jobbet gjort och på ett bra sätt också.
Blev trött och fick ta i på cykeln, då blir man nöjd i efterhand. Fick ihop 5.16w/kg under min timme, skulle vilja nå upp till 5.5w/kg i en timme. Men då behöver jag värme, sol, bra ben och skalle!! Sen en massa bra träning fram till sommaren, men då hoppas jag kunna fixa det. Måste ju ha kvar lite mål 😊

Idag är det mer marknad med barn, sen träffa min syster som är i stan med sina barn mm. -21 är det nu också så träningen blir senare idag då förhoppningsvis temperaturen är bättre, annars rullar jag inne.. Ska bara köra ett lugnt pass så kroppen får vila lite, och vara redo för en bra vecka.

Kommentarer

Anonym sa…
Hej.
Använder du wattmätare på din mtb, isåfall vilken sort?
Samuel sa…
Ja jag har en Stagesvev på min Mtb.
Anonym sa…
Nöjden med den?
Samuel sa…
Ja jag är nöjd, den mäter ju bara på en sida. Men jämför med mig själv så då räcker det, och sen är den lätt så jag slipper en massa extra vikt.

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift