Vill vila..

Kroppen och huvet vill verkligen vila just nu, försöker hitta anledningar att hoppa över träningen. Men tänkte försöka bita i denna vecka ändå, nästa vecka är ju en vilo/testvecka så orkar jag dit är det lugnt. Vad beror då min kassa kropp på nu då? Har jobbat mkt, mkt att tänka på med Sambike som blev mer än jag trodde nät jag började. Men det är ju bara skoj, mrn är ju ny inom detta så mkt att lära sig.. Har sovit för lite då barnen är och har varit sjuka, så dom vaknar lite tidigare mm. Men framförallt så är det ju den sista av 5v med hård träning, och ligger på gränsen av vad jag klarar av helt enkelt. Har under detta 5v block lagt till lite extra på många intervallpass, när dom normalt är klara så har jag kört mer i form av ettor eller tabata. Detta sliter rätt mkt har jag upptäckt, så denna vecka skippar jag plusmenyn. Ska bara försöka ta mig genom med värdighet, sen vila upp mig lite och hoppas på att det ger mer effekt i pedalerna.
Idag innebar det 40/20 intervaller i 4block a 6min, siktade inte på rekord utan istället skulle jag hålla jämnt tryck och ev öka på slutet. Gick helt ok och den sista 6min var över 500w iallafall, så trött men inte helt värdelös.

Hur säsongen ska se ut tävlingsmässigt börjar också bli klart, mkt beror ju på hur det går också men grunden för planeringen finns där nu. Kommer nog även göra ett seriöst försök att få ihop en Cape Epic resa 2018, så vill ni stötta den går det bra att swisha 😀

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

Tack