Bättre idag??

Det får vi verkligen hoppas, för igår var en sån där dag man helst bara glömmer. Jag var trött, frusen och allmänt jävla grinig hela dagen, tror mitt humör följer vädret ganska mkt.. Tror jag småbråkade med barnen hela dagen, så kände mig inte som världens bästa människa innan kvällen.
Träningsplanen var att åka skidintervaller i Norråsbacken efter skoterspåren där, 4or var tanken. Men med 3dm nysnö och storm kändes det inte så skoj och givande. Så det blev 4or i garaget istället, straffade mig själv genom att försöka sätta rekord. Gick väl bra på dom 2 första men kände i slutet på andra att ska jag ta mig genom detta med värdighet borde jag slå av på tempot, sket i det och matade på sista minuten där också... På 3e slog mjölksyran till efter 3min och jag fick ta 10sek snabbvila, på sista fick jag också ta 10sek vila mitt i, tycker inte om att te dessa pauser men det kan nog vara bra att pressa sig så pass att dom behövs ibland.
Vad blev det för Watt då undrar ni säkert;-) Är så givmild idag att jag bjuder på W/kg siffror, dom 2 första låg på lite drygt 5.8W/kg, tredje på 5.7 och sista 5.5 ungefär.. Så med tanke på att det finns en del att göra med vikten än och att det ännu finns tid att bli starkare känner jag mig ganska nöjd med passet. Har en dröm om att nån gång göra ett pass fyror på 6W/kg. Kanske når man inte dit men hoppet lever iallafall:-)

Idag ska jag försöka ta mig ut och rulla distans, kanske inte vad ni riktiga cyklister kallar distans men 2-3tim ska jag försöka vara ute.. Borde ju vara bättre än inget alls!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Efter VM..

Typiskt Zwift...

VM på Zwift